Gå til hovedindhold

Hvad betyder havet for dig?

Hvis al undervisning var sådan her, så ville jeg elske biologi

Elev, 9. klasse

Skab en kreativ præsentation, hvor I formidler spændende fakta om jeres valgte havdyr på en engagerende og visuel måde.

Dagen starter med en introduktion til fire havdyr: spækhugger, blåfinnet tun, krabbe og læderskildpadde. Efter en kort pause introduceres opgaven i CoSpaces og gennemgås ved hjælp af plancher.

Indhold

Klassetrin/aldersgruppe: 5.-9. klasse 

Fag: Naturfag

  • At eleven lærer at bygge i et tredimensionelt, virtuelt rum.
  • At eleven ved hjælp af Merge Cube lærer om augmented reality-teknologier.
  • At eleven får en større forståelse af havmiljøet. 

Tidsramme: 
  • 4 lektioner

Sted: 
  • Hemsen

Gruppestørrelse:  
  •   

Eleverne vælger et dyr og definerer deres gruppes mission. De undersøger, hvad havet betyder for dyret, dets levesteder, om det er truet, og hvad det lever af. Herefter bygger de en side på en Merge Cube i CoSpaces, hvor de formidler deres viden om dyret.

En introduktionsvideo viser, hvordan man navigerer i CoSpaces, og eleverne får vist, hvor de kan finde flere guide-videoer.

Når produktionerne er færdige, navngives de, gemmes og udgives via "del"-funktionen, hvor der også genereres en QR-kode. Til sidst kobles en iPad til skærmen, og eleverne præsenterer deres kreationer.

Kontakt IRIS lab

E-mail: iris@aarhus.dk